doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Konzultant programu
e‑mail: |
---|
Dokončujete nebo jste vystudovali bakalářskou žurnalistiku? Novinařinu jsme vás již, věřím, naučili - novinařinou to ale pouze začíná. A pokud tedy chcete jít ve své práci v médiích nebo s médii dál, pak právě pro vás jsou tu naše magisterské mediálky.
Nestudovali jste žurnalistiku, ale chcete se profesně věnovat médiím a práci v nich? Není problém. Rádi u nás uvítáme schopné a motivované absolventky a absolventy bakalářských programů ve společenských vědách, humanitních oborech, ekonomii, pedagogice.
Do našeho navazujícího magisterského programu přijímáme dvakrát ročně. Nastoupit k nám tedy můžete v podzimním i jarním semestru.
Naše magisterské studium je rozděleno do dvou specializací:
Je naprosto pochopitelné, že si nemusíte být jistí, jestli si specializaci vybíráte správně. V takovém případě buďte v klidu – pokud zjistíte, že vaše volba byla ukvapená, specializaci je možné do poloviny studia poměrně snadno změnit.
Navazující magisterské studium v prezenční formě.
Program je možné studovat pouze jednooborově se specializací (Mediální průmysly a produkce nebo Mediální výzkum a analytika).
Studium magisterských Mediálních studií a žurnalistiky je na Masarykově univerzitě zaměřeno na získání pokročilých teoretických a analytických znalostí a organizačních schopností. Ty jsou nezbytné jak pro výzkum médií a jejich konzumentů, tak pro uplatnění v oblasti řízení a produkce médií.
Program je členěn do dvou specializací:
V rámci specializace „Mediální výzkum a analytika“ získáte důkladné znalosti a dovednosti v oblasti kvalitativního a kvantitativního výzkumu médií, jejich obsahů, druhů publika a uživatelů. Díky tomu budete schopni aplikovat pokročilou expertizu nezbytnou pro uplatnění na analytických a výzkumných pozicích.
Při studiu specializace „Mediální průmysly a produkce“ získáte teoretické znalosti a praktické dovednosti nezbytné pro řízení tvůrčích a produkčních týmů a pro uplatnění v organizačních a řídících pozicích v rámci mediálních domů a komunikačních agentur.
Obě specializace spojuje společná část studijního programu obsahující klíčové teoretické a metodologické předměty, o které se specializace opírají.
Odpovězte si na tyto otázky:
Navazující magisterské studium Mediálních studií a žurnalistiky je určeno jak těm, kteří pracují nebo zamýšlejí pracovat v médiích nebo komunikačních a výzkumných agenturách, tak i těm, kteří se chtějí věnovat výzkumu médií a jejich uživatelů a připravují se na dráhu mediálních analytiků a výzkumníků pracujících v komerčním nebo veřejném sektoru.
Magisterská Mediální studia a žurnalistika jsou tedy určena nejen absolventům bakalářských programů s tímto zaměřením, ale i těm studujícím ze spřízněných oborů, kteří se ve svém studiu a ve své práci zaměřují na problematiku komunikace. Program tak úspěšně studují absolventi jiných společenských věd (jako jsou například sociologie, psychologie nebo politologie) a humanitních oborů věnujících se spřízněným tématům (český jazyk a literatura, jazykověda, teorie kultury, filozofie a další).
Média se mění. My jsme u toho.
Součástí obou specializací jsou povinné šestitýdenní praxe. V případě specializace „Mediální produkce a průmysly“ jde o praxe v produkčních a tvůrčích týmech mediálních organizací a komunikačních agentur. Ve specializaci „Mediální výzkum a analytika“ se pak praxe odehrávají v analytických odděleních českých i zahraničních médií a výzkumných a marketingových agentur.
Studující mohou současně absolvovat praxe nepovinné, a to v rámci výzkumných týmů na katedrách, v univerzitních mediálních projektech nebo například prostřednictvím programů zahraniční mobility.
http://fss.muni.cz
https://www.facebook.com/kmszfss/
Absolventi specializace „Mediální výzkum a analytika“ budou připraveni na práci mediálních analytiků působících v akademických výzkumných týmech, ve výzkumných agenturách a v analytických odděleních mediálních společností i státních institucí.
Absolventi specializace „Mediální průmysly a produkce“ jsou připravováni k práci na místech vedoucích pracovníků v tištěných, elektronických i online mediích a v komunikačních agenturách.
Absolventi magisterského programu se profesně uplatňují také v oblasti vzdělávací jako odborníci na masovou a online komunikaci a v oblasti public relations jako tiskoví mluvčí, projektoví manažeři v komunikačních agenturách nebo jako mediální poradci.
Přijímací zkouška je jednokolová a spočívá ve strukturovaném hodnocení motivačního dopisu a jeho jedné povinné přílohy, které je třeba nahrát do e-přihlášky v termínu do 15. 5. 2025:
Kritéria pro hodnocení dodaných materiálů:
Maximální možný počet dosažených bodů u přijímací zkoušky činí 100 bodů. Pro úspěšné složení přijímací zkoušky je nutné získat minimálně 60 bodů.
V rámci jednooborového studia se specializací má student možnost prohloubit si vědomosti v konkrétním zaměření daného studijního programu, specializaci si vybírá jednu. Název specializace pak bude uveden i na vysokoškolském diplomu.
Jak může vypadat vaše studium:
Zajišťuje | Fakulta sociálních studií | |
---|---|---|
Typ studia | magisterský navazující na bakalářský | |
Forma | prezenční | ano |
kombinovaná | ne | |
distanční | ne | |
Možnosti studia | jednooborově | ne |
jednooborově se specializací | ano | |
v kombinaci s jiným programem | ne | |
Doba studia | 2 roky | |
Vyučovací jazyk | čeština | |
Bodové hranice a počty přijatých z minulých let |
Nechte si poradit v diskusním fóru Masarykovy univerzity
Diskusní fórum MUNIPotřebujete zjistit něco o přijímacím řízení, TSP, termínech nebo máte jinou obecnou otázku?
Napište nám na prihlaska@muni.cz.
Zajímá vás obsah a podmínky studia programu Mediální studia a žurnalistika? Zeptejte se přímo konzultanta programu:
Konzultant programu
e‑mail: |
---|
Konzultant programu
e‑mail: |
---|